Monday, October 3, 2011

UPSI...

hari ni aku buat perangai lagi...dengan ma aku...
aku sedeh giler bila baca pembekuan ambilan jawatan kerajaan dilanjutkan ke 31 disember 2011...jadi aku tak tahu nak lepas kat sape jadi aku ngamuk kat ma aku...heheheh..dgr kabar katanya kalau 31 disember baru nak buka balik ambilan jawatan kerajaan maka dengan ini aku akan mengganggur sampai bulan 7 tahun 2012...adeii sakit jiwa la aku dengar berita tuh....

tah bila baca bnda mcm gitu aku jadi sangat-sangat menyesal sebab pilih jadi guru ni...aku nak g mintak kerja lain ma ayah aku tak bagi...katanya payah nak g...xdop kenderaan la apa la...x bagi aku ni kijo...xse tolong aku dptkan knderaan tuk g kije mane2...tu aku bengang tuh...

ish aku jd stress giler la gini...org lain da ada kerjaya...tapi aku ni sebek sesebeknya dikampung ni...
aku x tahu nak marah kat sape....

nak marahkan upsi??
marahkan kpm???
marahkan gstt??
marahkan kpli or dpli???
atau nak marahkan diri aku sebab pilih kerjaya ni.....

tapi aku minat la jgk jd cikgu ni...sebab tu aku pilih..jadi salah aku lah ni???

rasa nak menangis giler-giler bila aku baca blog yang dok mengata upsi bukan lagi universiti pendidikan...geram jew nak kata....woiiii aku blaja nak jdi cikgu tahu tak kat sane....aku da hbiskan 4 tahun di sana...semata-mata nak jadi cikgu....kenapa la semua org mengata upsi...ishh sakit hati aku...

di upsi lah aku belajar menerima panggilan cikgu....membiasakan diri dengan panggilan tu...semua org panggil aku cikgu di sana....dan sekarang pihak luar dah mengutuk upsi...kata kena pikir dua tiga kali sebelum masuk ke sana...sedih aku mendengarnya...

sakit hati n sakit mata aku mendengar semua kabar angin tu....

apa pun aku tetap anak didik suluh budiman...upsi....


No comments:

Post a Comment