Tuesday, October 25, 2011

dulu nak masuk kos pendidikan kat universiti punyalah susah....kena ujian medsi lah...interview lah...macam2 kena tempuhi dugaan semata-mata nak menjadi seorang guru....tapi bila dah hbis pengajian dan sudah memegang ijazah pendidikan perakauanan dengan kupujian dan kelas pertama lagi...tapi ijazah tu hanya dipandang lesu....



pihak-pihak yang tidak berkaitan dengan pendidikan langsung tidak mahu menerima aku bekerja dengan mereka....puas aku hantar resume...puas aku cari dalam internet....semua kerja tu aku tak dapat....tambahan pula aku ni kena piih tempat kerja yang dekat dengan rumah aku kat kg ni...nka pegi kerja jauh-jauh x de orang nak hantar....apa ah lagi tak ada kenderaan....tahlah...diri aku terasa lumpuh...tak mampu buat apa-apa....badan aku sihat...otak aku cergas...tapi aku tak mampu melihat ayah aku bersusah payah hantar aku pergi kerja jauh-jauh hanya untuk gaji 400 ringgit...kesian melihat dia...jadi disebabkan itu aku terus gini...hidup tanpa arah tuju...dah tak ada apa yang aku mahu capai....jalan aku dah tersekat....angan-angan dah semakin kabur...segala kegembiaraan yang dulu hadir semakin menjauhi aku.....aku tertekan...hanya ALLAH yang tahu....aku dah menjadi lemah.....

No comments:

Post a Comment