Saturday, October 22, 2011

pe jadi ri nie???

yooo hari ni aku memasak sepenuhnya dirumah ini...aku masak ayam masak kicap dengan sup sayur je pown...tapi dengan bangganya aku tetap nak post lam ni jgk sbbnya ayah aku yang sebelum ni kalau aku masak jarang nak sentuh makanan tu hari ni dia makan lor...siap tambah-tambah lg.....

tapi silap jgk aku....sbbnya x potong ayam dada kat ayah aku....aku g potong ayam pahajew...ayah aku mana makan ayam yang bukan bahagian dada...alaa bahagian yang penuh isi jew...dekat-dekat tulang ayah aku tak makan sangat....tapi yang penting dia makan loh sos ayam kicap tuh....hehehe

tapi memang sedap gak ayam kicap aku masak tu...sup sayur aku lak rasanya akan lagi ok kalau telur yang aku masukkan dalam sup tu telur baru...ni telur yang dah sejuk...telur lama la kiranya tapi still leh makan...huhuh...pepe pown aku enjoy gak masak ni...

aku sekarang dah pandai masak dah cikit-cikit melainkan gulai-gulai...bab menggulai kawe x pandai lagi...tapi bab menggoreng n mengsupkan aku dah reti....
antara masakan yang aku dah reti adalah....jeng-jengjeng...
  1. ayam masak kicap...
  2. ayam or ikan masak merah..
  3. sup ayam dan daging...
  4. sup sayur..
  5. singgang daging....
  6. kueh tiaw lakna or goreng...
  7. mee sup or mee goreng...
  8. ikan jencaru goreng berinti...
  9. bihun goreng or sup...
  10. dan tom yam...(mungkin x sedap lagi) hahahh
hurmm korang rasaah kan dengan skill memasak aku yang x seberapa ni...agak-agak aku leh kahwin lg ke tidak erk???

hurmm rasa aku lah...aku kena belajar masak gulai dulu kot~~~ hehehehe
tapi bila aku lalu kedai pengantin lakan..aduhh terliur yer aku nak pakai baju-baju pengantin tu...hurrmm bila la masanya tiba untuk aku kelihatan macam raja sehari...cantik kew aku nanti ek...kih2...msti itam...sbb aku ni itam x manis...wakakakakka


okeh sekarang aku nak cakap pasal baju raya haji aku....
raya ni aku dah beli dua helai kain...satu kain tu warna coklat dan satu lagi warna oren putih...kain coklat tu corak dia bulat-bulat...ma aku panggil kain tu kain corak kacang butir...hahhah aku hajat nak buat baju kurung pahang...pastu aku nak tambah cikit manik-manik bulat-bulat kat tangan...hurm tah la bagaimana jadinya nanti...hehehe
tuk baju ni jgk aku dah ciap beli selendang corak bulat-bulat jgk...heheheh cantik jgk sbb simple je coraknya masuk la dengan baju kacang butir aku tu...heheheheh...

ni lah kain kacang butir aku tu..hehehhe cantikkan bila dibuat baju kurung pahang??? hehe

sebenarnya yang membuatkan aku gilakan kain corak ni adalah kerana coraknya macam budak-budak dan bila aku pakai of course lah aku akan kelihatan makin muda dan kiut miut nanti dihari raya haji...hiiiihaaaaahahahhaha....

haa ni adalah selendang yang aku beli tuk dipakai bersama baju kacang butir aku...nampak sweet jek kan...(perasan la plak minah ni..wakakakakak ada minah ni kesah la plak kan).....

ini jadinya bila diku memakainya...cantik nyer tudung u...hahah


dan untuk baju warna oren aku lak..aku rasa macam serabut cikit sbb corak bunga dia agak banyak tapi aku still sukakannya sbb ianya warna oren....warna oren makes me feel like i'am pretty girl....hahahha...

ni la kain corak bunga warna oren tu...cantik gak kn...hehehe...

aku rasa nak buat baju mini kurung...dan baju ni sebenarnya sangat-sangat jarang n nipis...so aku akan beli kain inner warna oren terang....heheheh pasti akan cantik...yahoooo...

No comments:

Post a Comment