Wednesday, August 17, 2011

PADAMNYA SEBUAH CINTA



Aku baru putus cinta...rasanyanya hubungan kami x sampai setahun pun...kami dah beberapa kali putus..tapi cinta itu tetap ada dalam hati aku...maka aku tetap menyambung hubungan yang terputus tu...sehinggalah saat ini...aku dah tinggalkan sekali lagi....



aku masih ingat masa mula-mula dulu waktu pertama kali kena tinggal dengan dia...rasa macam nak meletup je...jiwa kacau gler...otak langsung tak dapat berfikir...air mata tak payah cakap lah..da macam air paip...nak meleleh je...menyampah pun ada bila fikir balik...tapi sedikit berbeza sekarang walaupun kesedihan tu tetap ada menyelubungi aku tapi rasanya sakitnya ditinggalkan dah makin berkurang....kenapa macam tu??? kenapa kesedihan tu makin berkurang???


jawapannya senang...aku dah cuba sedaya upaya aku untuk mempertahankan cinta tu...aku buang sikap kebudak-budakkan aku...aku jadi matang sikit...tak lagi ambil kisah haL-hal yang kecik...sentiasa bersabar....biasalah adat bercinta mesti la ada masa-masa kita kecewa sangat dengan pasangan kitakan....walaupun kami dah putus sekarang tapi aku lebih tenang...sebab aku tahu ada sebabnya Allah S.w.t ambik balik cinta tu...mungkin salahnya datang daripada aku....aku terlalu obses dengan cinta lelaki ini...hinggakan aku lalai dengan hubungan dengan Allah S.w.t....


mana tidaknya..hati aku hanya ada dia, fikiran aku hanya berkisar tentang dia...uishh itu sudah terlalu melampau untuk mencintai seorang lelaki....woooo adakah ini sudah zina hati??? hurmm aku rasa aku dah dapat jawapannya....ada baiknya hubungan tu putus....


Allah masih sangat sayang pada aku. Dia tak mahu aku setia pada orang yang salah iaitu bukan jodoh yang Allah da tetapkan untuk aku. Mungkin sekarang adalah waktu yang sesuai untuk perpisahan ni..mungkin aku da semakin mampu untuk menampung kekecewaan ini...aku da semakin matang kot~~~ uish dah tuakan tak kan la tak matang lagi...huhhhh...hehehehe


Aku selalu tanya kenapala aku selalu jumpa orang yang salah...sedangkan aku da cukup berhati-hati memilih pasangan aku...fikir punya fikir akhirnya dapat jawapan...
aku belum cukup baik.....dan aku kena betulkan diri aku untuk dapat yang terbaik..... kan janji Allah menyatakan...perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan begitulah sebaliknya...mungkin juga lelaki tu terlalu baik untuk aku..maka dia tak sesuai dengan aku...


aku selalu berfikir kenapa lelaki-lelaki yang aku kenal cukup-cukup tidak menghargai aku...aku ditinggalkan dengan begitu kesihan...mereka yang jahat atau aku yang teruk...sebab tu aku kata aku yang belum cukup baik....aku belum cukup baik untuk menjadi pasangan kepada mana-mana lelaki....maka dengan itu akan belum jumpa jodoh aku..


aku patut bersyukur...Allah memberikan aku waktu dan ruang untuk melengkapkan diri menjadi yang lebih baik....bukan sahaja baik dalam cinta tapi baik dalam semua hal lah....hehehe maka aku pasrah..mungkin hati aku masih sedih mengigati semua perkara....tapi aku patut fikir ada baiknya semua perkara yang telah ditetapkan oleh Allah...akan ada hikmahnya nanti....


KEJARLAH CINTA ALLAH SEBELUM KAMU KEJAR CINTA MANUSIA...
CINTAILAH DIRI KAMU MELEBIHI CINTAMU PADA SEORANG LELAKI KERANA KELAK IA SANGAT-SANGAT MEMBANTU....


6 comments:

  1. it's ok, dear! mungkin dia bukan jodoh kita.. kita hanya mampu merancang, tp Allah s.w.t. yg menentukan segala2nya... lgpn kumbang bkn seekor, xdpt kumbang, cr la harimau ke, kucing ko, arnab ko... hehe... juz kidding!! happy2, k????

    ReplyDelete
  2. huhu...tapi hani ckp senang//aku pown kecek jah tu..hati ni gak dok ingat lg...ahaks...adeii aku ni meme jenis gilo kokre...hahaha bengom sgguh diriku....

    ReplyDelete
  3. haha... aku pehe, mie cz aku pn sma gk... tp, at least, gil02 mg ada gk hsl.. berbalas gk... aku ada??? haha... xpo la, mie.. mmg la, b0 nk kecek mmg senang, tp gk sbr je la mie... mungkin Allah s.w.t dh rncngkn yg lbh baik ko kito, ataupun kalau kta mmg ada jodoh ng dia, i/allah suatu hr nt bersatu jgk.. percayalah dgn ketentuan-Nya... :)

    ReplyDelete
  4. hurmmm tu lah kalu btol dia jodoh aku...isyaAllah dia kembali...huhu aku rasa baik mung lagi hani...kurang-kurangnya mung tak rasa sakit hati mcm aku...huhuhu moga kita cepat2 a nikoh....gilo bebenar doh ni...ahaks

    ReplyDelete
  5. haha.... amin... i/allah, kalau dh j0doh x kemana, mie... lmbt n cpt jh... :)

    ReplyDelete
  6. huhu sgguh...insyaAllah...huhuhu

    ReplyDelete